Most Południowy- co słychać na budowie?

Dziś w ramach cyklu artykułów dotyczących postępu w pracach przy budowie Południowej Obwodnicy Warszawy przybliżamy Most Południowy.

Budowa tej części obwodnicy to tzw. zadanie B, obejmujące budowę fragmentu drogi o długości 6,45 km od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński wraz z węzłami oraz mostu przez Wisłę. 

Obecnie trwa montaż zbrojenia i betonowanie filarów oraz przęseł, spawane są ścianki szczelne, wykonywane jest betonowanie segmentów mostu. Montowane są także łożyska. Wykonawca prowadzi również prace przy budowie wiaduktu nad ul. Ogórkową. Obecnie betonowane są jego fundamenty.

Przeprawa jest budowana za pomocą maszyny MSS czyli systemu ruchomych rusztowań i szalunków. Urządzenie wyprodukowano w Chinach specjalnie na potrzeby stołecznej inwestycji. Przypłynęło a następnie przyjechało w 38 kontenerach na ulicę Ogórkową przy Wale Miedzeszyńskim. Ta skomplikowana konstrukcja niemal sama buduje mosty. Do jej obsługi potrzebnych jest ok. 45 pracowników, w zależności od cyklu pracy. W jednym cyklu maszyna potrafi zbudować ok. 46 m. mostu 

Most Południowy będzie oparty na bliźniaczych konstrukcjach, osobnych dla każdej jezdni. Obiekt będzie wyposażony w dwie jezdnie o czterech pasach ruchu szerokości 3,5 metra, Na każdym ciągu znajdą się ciągi pieszo-rowerowe. Całkowita szerokość mostu wyniesie 45,80 m. Prędkość na moście ma być ograniczona do 100 km/h.

Most Południowy będzie dziewiątym mostem drogowym, najdłuższą (1,5 km z dojazdami) i najdalej na południe wysuniętą przeprawą przez Wisłę w stolicy.

Wykonawcą tego odcinka S2 jest konsorcjum firm Gϋlermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt oraz Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów (PBDiM) z Mińska Mazowieckiego. Budowa ruszyła w czerwcu 2017 i ma kosztować 757,64 mln złotych. Prace mają się zakończyć w 2020r.

fot. WawerNews.pl

Na wiślanej plaży
Maszyna MSS w akcji
Widok od strony ul. Ogórkowej
Skomentuj za pomocą Facebook-a