Kiedy ukończą budowę Południowej Obwodnicy Warszawy?

15 sierpnia mija pierwotny termin ukończenia prac budowy POW.

Wawerskie odcinki POW

Praktycznie na całej trasie głównej wawerskiego odcinka S2, biegnącego pomiędzy węzłami Wał Miedzeszyński i Lubelska, ułożona została betonowa nawierzchnia. Do dokończenia pozostały krótkie odcinki przy poszerzeniach drogi i na przejazdach awaryjnych. Zaawansowanie prac na całym zadaniu wynosi 91 proc.

Na węźle Patriotów, w obrębie tzw. „wanny szczelnej” układana jest izolacja, wykonywane są kapy chodnikowe, ustawiane krawężniki i montowane koryta odwodnieniowe. Kontynuowane są roboty związane z budową wiaduktów na zachodniej nitce ul. Patriotów. Wiadukt drogowy ma już zabetonowany ustrój nośny i trwa zbrojenie płyty wiaduktu pod czwarty tor kolejowy.

GDDKiA informuje, że jeszcze w czasie wakacji planowane jest otwarcie ulicy Patriotów po wschodniej stronie z jednoczesnym zamknięciem strony zachodniej.

Ponad dwukilometrowy odcinek drogi ekspresowej przechodzi dwoma estakadami przez teren Mazowieckiego Parku Krajobrazowego. Na obu ułożona jest ostatnia (ścieralna) warstwa nawierzchni. Na dłuższej, prawie 400-metrowej estakadzie, kontynuowane są prace związane z montażem instalacji przeciwoblodzeniowej, ekranów akustycznych i oświetlenia. Ułożono nawierzchnie żywiczne na kapach chodnikowych oraz w trakcie układania jest asfalt lany przy dylatacjach. Zamontowano bariery energochłonne i słupy ekranów przeciwolśnieniowych.

Ostatnio oddano do ruchu dwa obiekty biegnące nad trasą S2 w ciągu ulic: Tawułkowej i Izbickiej. Prace na całym odcinku zostaną zakończone w grudniu 2020 r., zgodnie z zawartym aneksem z wykonawcą wynikającym z podpisanego porozumienia z PKP w zakresie budowy wiaduktu pod czwarty tor.

Węzeł Patriotów
Węzeł Patriotów – wanna szczelna

Kiedy ukończą budowę Mostu Południowego?

Środkowy odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy w ciągu drogi ekspresowej S2 ma 6,5 km długości z czego most na Wiśle około 1,5 km. Na dojazdach do mostu, po wschodniej i zachodniej stronie Wisły, ułożona jest już nawierzchnia trasy głównej i trwają prace porządkowe oraz montowane jest oznakowanie pionowe. Najwięcej dzieje się na moście. Zaawansowanie robót na całym odcinku wynosi ok. 88 proc.

Na wszystkich podporach nurtowych zakończono betonowanie segmentów nawisowych. Trwają prace związane ze zbrojeniem łączników konstrukcji mostu. Na nitce lewej ustawiane są krawężniki, wykonywana jest także izolacja kap chodnikowych oraz hydrofobizacja powierzchni. Na moście głównym po stronie Wilanowa na jezdni prawej trwa zbrojenie, szalowanie i betonowanie kap chodnikowych. Po stronie Wawra montowane są deski gzymsowe i ustawiane krawężniki. Na lewej jezdni ustroju nośnego realizowane są prace przygotowawcze do układania izolacji. Montowany jest również kolektor odwodnienia jezdni lewej.

Na wszystkich obiektach, zarówno po stronie Wilanowa jak i Wawra, przeprowadzono próby obciążeniowe. Na obiektach inżynierskich, za wyjątkiem mostu, zakończono także prace związane z układaniem warstwy ścieralnej. Aktualnie prowadzone są jedynie roboty wykończeniowe.

Na wiadukcie w ciągu trasy S2 nad ul. Wał Miedzeszyński montowane są bariery ochronne. Na rampie jednej z kładek nad ul. Wał Miedzeszyński montowane są balustrady a na drugiej – na kapach i biegach schodów – układana jest nawierzchnia żywiczna.

Na węźle Wał Miedzeszyński prowadzone są roboty nawierzchniowe i brukarskie, montowana jest sygnalizacja świetlna. Wykonanie tych prac umożliwi przywrócenie ruchu w ciągu ul. Wał Miedzeszyński. W miniony weekend zakończono prace przy odtwarzaniu nawierzchni ul. Przyczółkowej w Wilanowie. Termin zakończenia robót został przewidziany w październiku 2020 r. Powodem wydłużenia czasu na ukończenie były warunki geologiczne, których nie można przewidzieć przed realizacją robót. Ponadto w analizie są kolejne roszczenia wykonawcy.

Tunel na Ursynowie

Wykonawca przekopał się już przez całą długość tunelu. W płycie stropowej do zabetonowania pozostały tylko niewielkie otwory technologiczne (6 z 11), które wykorzystywano do wydobywania ziemi spod stropu. Płyta denna, którą zaprojektowano na ok. 1/2 długości tunelu, została wykonana w 55 proc., a w kolejnych 20 proc. zazbrojona. Trwają prace związane ze zbrojeniem pozostałej części. Wykonano też cały strop pośredni w najgłębszej części tunelu, na długości ok. 600 metrów. Całkowita długość tunelu to 2,3 km.

Tunel stanowi połowę z 4,6 km pierwszego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy w ciągu drogi ekspresowej S2 przebiegającego przez dzielnicę Ursynów. Na pozostałej części trasy trwają prace związane z układaniem kolejnych warstw nawierzchni drogi ekspresowej.

Trwają także prace wykończeniowe przy obiektach inżynierskich wchodzących w skład węzła Warszawa Ursynów. Przy zachodnim portalu tunelu powstają również budynki przyszłego Centrum Zarządzania Tunelem, stacja wentylatorowa zachodnia i stacja transformatorowa, a przy portalu wschodnim – stacja wentylatorowa wschodnia/stacja transformatorowa. Zaawansowanie rzeczowe na tym odcinku to blisko 80 proc.

Węzeł Puławska

Trwają prace związane z połączeniem istniejącej S2 z nowo budowanym odcinkiem. Z końcem czerwca wprowadzony został pierwszy etap zmian w organizacji ruchu na węźle Puławska. Zamknięta została północna część zawrotki w ciągu S2. Od strony południowej wykonawca prowadzi prace związane z rozbiórką starej konstrukcji drogi.

źródło i fot.: GDDKiA

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *