Urząd dzielnicy Wawer zaprasza mieszkańców do teatru – online!

Wawer kontynuuje wspieranie artystów. Po mecenacie płyty Kapeli ze Wsi Warszawa przyszedł czas na warszawskie teatry.

W imieniu całego Zarządu dzielnicy mam przyjemność zaprosić wszystkich mieszkańców Wawra na dwa spektakle nagrane przez Teatr Dramatyczny specjalnie dla mieszkańców naszej dzielnicy. – mówi Norbert Szczepański, burmistrz dzielnicy Wawer

Urząd zakupił 1000 biletów na spektakle online. Od 24 grudnia do 6 stycznia można bezpłatnie obejrzeć dwa spektakle Teatru Dramatycznego: “Smutek i melancholia” oraz “Tajny Dziennik”. 

Spektakl można obejrzeć w zaciszu własnego domu rejestrując się na przez formularz dostępny na stronie urzędu www.wawer.warszawa.pl.

BONN PARK
SMUTEK I MELANCHOLIA
1H 10MIN

Postawił stopę na ziemi i skończyła się epoka lodowcowa. Usiadł na łóżku – Rzym zbudowano, przeciągnął się – Rzym zniszczono. Zrobił jeden krok w stronę okna, urodził się Mozart, zrobił drugi krok, zaczęły się zdjęcia do “Amadeusza”. Odsłonił firankę, skończył się kapitalizm. Spojrzał przez okno, lato, jesień, zima, wiosna. Koniec dnia, początek dnia. Koniec świata, początek świata.

Zdzisław Wardejn i Waldemar Barwiński w mistrzowskim duecie opowiadają o smutku i endorfinach, które zapadają w długi sen zimowy, nigdy nie słysząc dzwoniącego budzika. “Smutek i melancholia” to tragikomiczna przypowieść o upływie czasu – prawdziwa komedia
o depresji. 

MIRON BIAŁOSZEWSKI
TAJNY DZIENNIK
1H 15MIN

Był Miron. Lubił być wśród ludzi i nie lubił ich smrodów. Lubił, kiedy go lubiono i lubił być sam. Lubił kręcić ludźmi i podsłuchiwać, co mówią. Lubił się czasem zachwycić i zdziwić się sobą. Lubił kino, wrony, pomidory. Nie znosił zakupów, ostrego słońca, hałasów. Najbardziej ze wszystkiego lubił pisać. Nie lubił zwłaszcza, jak ludzie umierają.

Tajny dziennik wciąż jest tajemniczy. Przejmujący, mistyczny, złośliwy, pełen życia i przeczuć końca. Dziennik Białoszewskiego wydano dopiero kilkadziesiąt lat po jego śmierci, bo poziom szczerości byłby nie do udźwignięcia dla przyjaciół, a otwartość obyczajowa byłaby nie do zniesienia dla cenzury.

Nagrody i wyróżnienia:43. Opolskie Konfrontacje Teatralne / finał III edycji Konkursu na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej KLASYKA ŻYWA* Wyróżnienie za twórcze podejście do tekstu niescenicznego dla Wojciecha Urbańskiego i Elżbiety Chowaniec za adaptację tekstu w Konkursie KLASYKA ŻYWA

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Translate »
Font Resize
Zmiana kontrastu