Zmiany na linii średnicowej


W Warszawie, od poniedziałku 9 stycznia, pociągi znów pojadą dwoma torami podmiejskiej linii średnicowej. Wykonano ważny etap budowy połączenia pomiędzy podmiejską i dalekobieżną linią średnicową- informuje PKP PLK.

Na warszawskiej średnicy podmiejskiej od 9 stycznia ruch pociągów będzie znów prowadzony po dwóch torach. Będą dogodniejsze podróże na ważnym odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Śródmieście – Warszawa Wschodnia. W stosunku do obecnej liczby pociągów będzie o ok. 300 połączeń więcej.

Prace na warszawskiej średnicy rozpoczęły się 19 grudnia i wymagały strefy bezpieczeństwa. Ruch pociągów utrzymano na jednym z dwóch torów linii podmiejskiej. Organizacja przewozów i rozkład jazdy pociągów były uzgadniane z przewoźnikami.

Czasowe zamknięcie toru wykorzystano na intensywne prace. Obok przystanku Warszawa Ochota przy nasypie linii średnicowej wykonawca zabudował specjalne ściany szczelne typu „larsen”. Takie działanie pozwala na kontynuację budowy nowego łącznika. Tor połączy linię dalekobieżną z podmiejską linią średnicową. Takie rozwiązanie usprawni planowanie i ruch pociągów podczas robót na stacji Warszawa Zachodnia.

Korzystne zmiany na linii podmiejskiej to powrót niektórych połączeń. Warto sprawdzić przed podróżą rozkład jazdy pociągów. Szczegóły dostępne są na stronie i w aplikacji portalpasazera.pl oraz na stronach przewoźników.

Warszawa Zachodnia zmienia się

Modernizacja stacji zapewni większą dostępność oraz oczekiwany komfort podróży. Wszystkie perony będą zadaszone. Ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów. Łatwiejsze będzie łączenie podróży koleją z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe. Sprawniejsze będą przejazdy aglomeracyjne i dalekobieżne. Kompleksowo przebudowywane są obiekty inżynieryjne, kilometry instalacji, tory, rozjazdy i sieć trakcyjna.

Projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia” wart jest ok. 2 mld zł netto.

źródło: PKP PLK

Udostępnij:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *